Blir besviken..

Jag blev så otroligt besviken ikväll när jag kom till jobbet. Natten som var slet jag som ett djur för att hinna rensa upp massor med kantareller som jag tagit med åt de boende. Jag tänkte att det kunde vara trevligt för dom att få en svampmacka. Sagt och gjort svampen var rensad och klar och låg i en bunke så det bara var att steka på..
Har de gjort det? Nej... Tidsbrist säger de men va fan om jag kan hinna med massor på en natt och då är jag ensam så varför skulle inte de hinna som är 6 st?
Så nu ska jag försöka rädda svampen och förvälla den åtminstone så kanske de boende får en macka imorgon om de har tur, om personalen hinner/vill?

Är det så det ska vara? Jag har valt mitt yrke för att jag trivs med att arbeta med äldre och jag är fan STOLT över att göra det.
Det är vi som finns i era far/morföräldrars liv deras sista tid på jorden och då ska det väl va självaste *** att vissa inte respekterar det och ger det de behöver och vill ha.

Så nuförtiden får jag väl säga att jag är STOLT över att jobba NATT..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0