@ work..igen..

Jomenvisst på jobbet och räknar ner..jag är aptrött nu och har drygt tre timmar kvar, det känns mindre bra..
Klev upp sex igår och skjutsade Elsa till skolan, fick sova en timme knappt på dagen och sen hit..
Som gjort för att va trött som en sengångare helt enkelt..
Men snart får jag åka hem och sova ett par timmar iaf innan det är dags att hämta barn, laga mat och åka hit igen.
Men i helgen är jag ledig och då ska vi på älgmiddag på lördagen.
Det är en tradition i jaktlaget att man äter middag och har lite fest lördagen innan älgjakten.
OM det nu blir någon jakt vill säga, som det verkar just nu så är gråben och hälsar på uppe på jaktmarken och är den det så kan gubben fetglömma att han släpper hunden.
Jag tänker definitivt inte mata ulven med våran hund.
Allvarligt talat så känns det smått kymigt inför älgjakten, vargarna kommer närmare och blir fler och nu är det inte längre frågan OM utan NÄR en hund blir tagen under jakt i våra hemtrakter..
 
Jag vill definitivt inte få ett samtal där jag får reda på att vår hund har blivit dödad och uppäten av varg för att han gjort det han älskar att göra, nämligen jaga...
Så det är med blandade känslor som jag väntar på älgjaktspremiären..
 
Men mer om det när det närmar sig, jag tänker inte gå in så djupt på detta djur då det är orsaken till en av vårt lands största svart och vitt politik där man antingen är vurmare eller hatare..
Jag vet var jag har min åsikt om detta djur och den står jag för men jag behöver inte skriva den här.
 
Jagar ni?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0