Diagnos och nakna höns..

Ja igår var jag till reumatologen och träffade läkaren. Och äntligen har jag svar på min värk som kommer och går och alla andra fenomen som jag har.
Jag har en sjukdom som heter Sjögrens syndrom. Den innebär att mina slemhinnor blir torra så nu är det ögondroppar och sugtabletter mm som gäller. Man får även led-och muskelvärk liknande fibromyalgi.. Det finns tyvärr inga direkta bromsmediciner utan det är symtomlindrande som jag får ta.
Men det är skönt att ha fått en diagnos, ett bevis på att jag inte har en "hittepå"sjukdom..

Nog om det nu, jag är inte döende och för tillfället mår jag hyfsat bra.

Apropå nakna hönor, min stortupp har en favorithöna och det syns:) han har nästan inga fjädrar kvar på ryggen.. Jag ska försöka hinna/komma ihåg att mäta henne så jag kan beställa en sadel åt henne så hon får tillbaka sina fjädrar igen..och slipper vara en hönan Agda:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0