4 stycken kycklingar...och en sinnesrubbad hund...

När jag åkte till jobbet ikväll så hade det kommit 3 kycklingar och den fjärde var på väg, och nu på kvällen hade den med tittat ut.. Dom är ju sjukt söta när dom lullar runt som små dunbollar..
Det som förtar lyckan lite är då den sinnesrubbade hunden jag delar hem med.. Och nu pratar vi om laikan inte min heffaklump..
Loke har varit skvatt galen sen första pipet i kläckaren och springer bara fram och tillbaka och nästan hyperventilerar i sin stressade iver över att kanske kunna komma åt att äta upp kycklingarna.. Detta fenomen smittar på min i vanliga fall filbunke till hund som numera också springer fram och tillbaka och är stressad, skillnaden är väl att min hund inte vet varför..
 
Jag är så less på att hela tiden passa denna hund så fort barnen är i närheten utifall de skulle komma åt hans onda ben. Jag är less på att det inte går att ta en vettig promenad med honom utan att få babianarmar för att han hänger i kopplet och jag är less på han ska jaga upp sig för allt.. Sopbilen, postbilen, besökare, kycklingar, kaninen mm..
Listan kan fortsätta i all oändlighet..
MEN ska tillägga att det är inte bara hans fel utan mycket av bristerna hos denna hund beror på hans lata husse som inte orkar motionera och aktivera sin hund...
Och det är också en diskussion som kan pågå i all oändlighet..
 
Vad ska jag göra? Jag orkar verkligen inte med hunden längre, jag blir bara irriterad på honom..
Vårt hem skulle vara så mycket lugnare om inte han bodde där och då kanske min katt tom skulle våga sig ner från övervåningen där hon har bott i snart 1 år..
 
Gaahh jag får spunk!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0