Pippin som tror jag är hens mamma..

Ja det verkar inte bättre än att kycklingen som kom i torsdags och var ensam första dygnet tror jag är hens mamma.. Så fort jag är i vardagsrummet och pratar så piper den jättehögt och stoppar jag in handen så kommer den direkt och ska sitta i handen.
Festligt nu kan man ju säga att jag är en riktig hönsmamma:)
 
Fe små parvlar är det i buren nu och ett ägg kvar i kläckaren men då det är dygn 24 imorgon så har jag inte så stora förhoppningar på det ägget..
Men jag ska vänta 2 dagar till innan jag plockar ur det sen ska det i 12 nya ägg i kläckaren, bara gröna den här gången. Jag måste ju få fram lite nya kycklingar då jag ska sälja mina två hönor som lägger mörkgröna ägg..
Så nu blir det till att bunkra kläck ägg så jag kan sälja sex stycken och ha resten till kläckaren innan de försvinner.
 
 
Ja nog om kycklingar även om jag lätt skulle kunna skriva massor:)
 
Sista natten på jobbet inatt och det är väl tur det för min stukade tumme tycker inte riktigt att det här var så kul.. Den värker satan och inte blev det bättre av att jag slog i den igår natt heller.
Är det inte leder som värker så ser jag liksom till att någon annan kroppsdel börjar värka istället känns det som.
 
Nåja om 8 timmar slutar jag och sen är jag ledig i nio dagar så då borde tummen bli bra..
Jag får helt enkelt tänka mig för i pulkabacken nu när det är sportlovsdags:)
 
Men nu är det dags för lite golvmoppning..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0