80 kg knähund..

Japp så är det i mitt hem, den tyngsta och största hunden ska ligga i knät. Jag misstänker att han har en aningens skev självuppfattning och därför tror att han är lika stor som katten:)

Ha ha nej så illa är det väl inte men han har definitivt inte förstått att jag antar en plattare skepnad när han ligger i knät..

Men nu ligger han och snarkar ikapp med Loke efter en långpromenad i raskt tempo. Loke fick följa med också fastän han haltar, han verkar ju inte brydd av det så då får det gå så länge det går.

Imorgon skulle det ha varit dags för jobb men Olivia blev magsjuk i fredags och har inte ätit på hela helgen, och Kerstin har knappt ätit sen i lördags morse. Hon är jättesur och lättstött och det stinker magsjuka om hennes bajsblöjor så dom får vara hemma. Det sista jag vill är ju att det ska spridas ännu mer för då blir vi ju drabbade igen. Bättre att stoppa nu istället.
Men jag har ångest och ont i magen för att jag måste ringa imorgon. Jag vet hur svårt det är att få in vikarier och jag tycker jag har varit borta massor. Det är nackdelen med att jobba natt och deltid, måste man vabba så blir man borta från jobbet hur lång tid som helst..
Jag avskyr att vara borta från jobbet, det känns så fel. Men har man små barn så är det ofrånkomligt tyvärr.
Men vilken skillnad på att ha ett barn och tre barn, när jag bara hade Elsa då hade jag sex frånvarodagar på ett år. Den kvoten har jag överskridit för länge sen nu..

Jaja det är bara att gilla läget, snart är det sommar då blir dom friska:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0