Alkohol, fyrhjulingar och polis..

Ja var ska jag börja liksom? Jag har haft en händelserik helg kan man säga, både på gott och ont.
I lördags blev det som sagt premiär med poolen och i söndags var det dags för premiären för badning i sjö.
Startade mindre bnra kan man ju säga, som vanligt var jag och Mange osams innan vi ens kommit iväg, svetten rann och jag hade lust att sälja hela familjen.
Men men iväg kom vi.
Vi åkte efter pappsen och hans sambo på grusvägen mot badet och när vi kommer fram till avtagsvägen in till badet så får vi se en fyrhjuling som står mitt på vägen.
Bredvi den står en ung kille och viftar för glatta livet och på vägen bakom ligger det en annan kille...avsvimmad...
SHIT! Vi kastade oss ur bilarna och rusade fram för att kolla hur de mådde, vad som hänt och framförallt gick det att prata med han på marken?
Tydligen så hade de vält när de skulle vända och ja vad som hänt där vet bara de men killen på marken var medvetslös och hade stora hål i huvudet.
Jag ringde ambulans medans min pappa kollade killen på marken och rätt som det var så slog han upp ögonen och kastade sig upp. Då kände vi spritdoften... Jag blir så innihelvetes förbannad på folk som dricker och kör oavsett fordon! Men det var bara att bita igen och fortsätta kolla av läget och prata med 112 samtidigt.
Och ja nog hade han minst en grav hjärnskakning för han hade noll närminne, visste inte vad som skett eller vad han ens gjorde där. Sönderskrubbad av gruset för de hade ju bara badbrallor på sig så det kommer svida länge..
Den andra killen hade som tur var för honom bara ett hål i bakhuvudet som hade slutat blöda men han lär ha haft huvudvärk på kvällen.
Till slut kom ambulansen och hämtade killen och vi åkte vidare till badet för en mysig eftermiddag med massor av bad (ja ungarna, inte jag).
 
Igår sov jag på em för det var jobbardags, sista veckan wohoo:)
Och det var någon jobbig människa som ringde från dolt nummer och väckte mig, jag tryckte upptaget och svor lite och tänkte inte mer på det.
På vägen till jobbet hade det ringt igen och nu hade personen lämnat meddelande på svararen, bra där!
Då är det polisen som vill prata med mig för att det var jag som ringde till 112.
Så vi får se när de får tag på mig för idag sov jag när de ringde och ringer de på fm imorgon så sover jag också.
 
Imorgon kväll om värmen tillåter så ska jag ta hundarna och köra ett lydnadspass och ta en pw med Waldo, Åhke är ju för liten för att följa med men Waldo behöver röra på sig. Det märks så väl på honom när jag jobbar för han blir som en sur gammal gubbe då och bara ligger någonstans och är putt..
 Men nu är siktet inställt på nattens första kaffe:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0