Grisbajs, sura nuckor och knäpp katt..

Jo man kan tolka mycket ur en rubrik..:) men det är den som avgör om jag vill läsa resten..

Ja för att komma till saken då, igår gick jag en lång kvällspromenad med Waldo, kompisen och hans gråhund var med.
Det var skönt att gå på vallarna där hundarna kan gå lösa och skrota runt bäst de vill.
Men ett litet problem finns när man går den här vändan, eller ja lite större kanske.. Det ligger nämligen en å vid vallarna och de som träffat Waldo vet att när han är lös och det finns vatten så verkar öronflapparna liksom lirka sig in i hörselgångarna och täppa till för då blir han direkt döv..
Så han gjorde en dykning ner i ån men som tur var kom han upp själv.. Ett tag där såg jag en bild i mitt huvud hur jag fick hoppa i efter honom och typ skuffa upp honom ur ån..

Sen gick vi vidare upp i skogen och kom ut på ett hygge där vi stod och pratade en stund medans gråhunden lullade runt.. Waldo intog ryggläge istället och förklaringen till det sitter numera i all hans fd vita päls och stinker.. Gaahh vildsvinsskit!! Luktar illa som fan, jättesvårt att tvätta ur och fanns tydligen där.. Så nu är det någon som ska få sig ett ordentligt bad!

Idag var vi iväg till syster min och hälsade på, det var länge sen nu. Åhke fick följa med för han behöver träna på att göra saker själv utan "papa bear".
Och det gick (som alltid) kanonbra förutom när han kom för nära bordet där syrrans surnucka till hund låg och vaktade. Men han fattade vinken och höll sig på avstånd från henne sen.

Nu ligger hundarna och sover och jag tänkte att jag skulle slappa framför tvn en stund men med en Bullen i huset så kan man fetglömma det.. Han springer runt och hoppar på fötterna och tuggar. Han kommer som en raket på ryggstöden på möblerna och attackerar eller så bara flänger han runt..

Hmm det är lite motorn går men det är ingen bakom ratten varning på honom..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0