Uteplats, guldfiskminne och ruvande höna..

Ja jag lider av en åkomma, jag har ett icke existerande korttidsminne.. Igår skulle jag åka till affären och visst dit hittar jag MEN det är en stor fördel om plånboken är med dit också.. Bara att vända. På vägen hem kom jag på att kopplen till hundarna antagligen låg kvar i Robbans bil så det var bara att åka dit och hämta dom. Där passade jag på att gå ner på vallarna så Waldo fick springa av sig. Elsa var med och tyckte det var himla kul att titta på Kira när hon letade efter harar..

Idag är svärfar här och hjälper oss lägga plattor på vår nya uteplats.
Så nu kan man sitta ute och äta utan att sitta i ett grustag med stora hål som hundarna grävt.


Och jag är så glad för min sussexhöna har bestämt sig för att ruva så hon ligger och trycker i en burbotten med 5 ägg under sig.. Och hon ska få 6 till ikväll så förhoppningsvis så blir det bebisar därute om tre veckor:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0