Ibland vill jag bara flytta..

Ja så är det, ibland vill jag bara packa ihop och ta ungarna och flytta...
Speciellt de dagar när karln har varit hemma med barnen och gjort absolut ingenting mer än det nödvändigaste. Eller när jag kommer hem efter att ha rastat hundar i en mil för att de behöver sin motion, speciellt hans jakthund, och disken står kvar på bordet efter middagen..
Jag har tröttnat på att vara den som städar, plockar, viker tvätt och sköter allt..
Och på detta så ser jag till att hundarna är i topptrim och jobbar..
Och numera ser jag även till att Elsa kommer iväg till skolan, de andra två ska till dagmamman och ja jag får sova mindre när jag har jobbat natt pga detta men jag gör det för det är jag som valt att jobba natt.. Vad jag däremot inte har valt så är det att ha en karl som blir bekvämare för varje dag som går!!
 
Och till råga på allt så har HAN mage att gnälla över att han är trött på kvällarna.. Till saken hör att jag kliver upp bara en liten stund efter honom på mina lediga dagar och ser till att barnen kommer iväg och alla djur blir omhändertagna. Sen fixar jag allt hemma med mat, handling, tvätt, disk och städ..
Inte gnäller jag att jag är trött på kvällen, det är liksom småbarnsförälderns lott i livet att va kroniskt trött så länge barnen är små..
 
Så nog om det!
Jag har införskaffat mig handledsstöd för att se om mina handleder slutar värka och ja dom hjälper faktiskt, så gissa om jag saknar dom just nu när jag är på jobbet och skydden ligger hemma på köksbordet..
Jag skulle behöva någon medicin för mitt minne så jag kommer ihåg saker..
Ibland har jag ju sämre minne än en guldfisk och då är det illa..ha ha..
 
Nej nu är det dags att moppa golv innan det är tid för att ronda av våningen en sväng..


Kommentarer
Våran Lycka - vecka 37

Oh vad drygt... känner tyvärr igen de där... o känner en oro inför bebis nedkomst.
Men de får man ta då.

Lite avlastning med saker o ting vore ju skönt.
Spec nu när man e hög preggo och motionen med hundarna blir tyngre och tyngre... den stora kräver sitt men jag mår dåligt för att jag inte riktigt orkar med de:( även fast jag gör mitt bästa.

Ja inte lätt alla gånger.

Visst e fjädraar fint mums mums:D

2012-08-29 @ 11:14:52
URL: http://varanlycka.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0