No x-mas for me...

Jag känner verkligen så. Vore det inte för barnen så skulle jag lika bra kunna strunta i allt som har med jul att göra.
Jag tycker bara den är en onödig högtid då det ska köpas en massa bara för att det står julafton i kalendern.
Det finns massor med familjer och ensamstående ute i landet som går på knäna och gråter blod av stressen att ge sina barn en jul med massor av mat och julklappar när de egentligen bara har pengar för att få vardagen att gå runt. Sms-lånen ökar lavinartat, kronkalles indrivningar ökar dramatiskt. Allt detta för att julen har slutat handla om gemenskap utan den handlar bara om materiella ting.
Vem som köper mest. Vem som får dyrast.

Nej jag skulle lätt klara mig utan julen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0