Snart ledig.

Om en timme slutar jag och sen är jag ledig i två veckor så nu ber jag på mina bara knän till vädergudarna att det blir fint väder. Mange har semester två veckor till med så det skulle ju vara
trevligt om vi kunde hitta på något med kidsen.
Men det som står på agendan för idag är sova, kolla på Mange när han springer runt ute på åkern och kollar efter vildsvinsspår och gå en rejäl långvända med hundarna.
 
För att förtydliga åkerspringandet lite, det är som så att vi har en stor åker som närmsta granne och på den är det sått ärtor och bönor. Och ja vildsvin gillar ju sånt så de kommer på besök när det blir moget, och tydligen så var det något ute på åkern igår kväll när Mange gick ut sista vändan med hundarna så han skulle ut och kolla spår idag. Jag för min del tycker inte det är så spännande att ha dom där raggiga sakerna springandes där på kvällar och nätter men det är bara att gilla läget..
Jag är livrädd för att min tomt ska se ut så här
en morgon när jag kommer ut.. Jag menar hur kul är det??
 
 
För två år sen gjorde grisarna ett hål i min roshäck ala grisars E4 och det hålet har inte återhämtat sig än.
Så snart blir det elstaket runt hela tomten så slipper jag både rävar och grisar och grävlingar på tomten...
Och jag slipper oroa mig för kaninen varje natt att räven ska ha varit där och skaffat sig ett skrovmål även om räven inte har varit där en enda gång på det år som kaninen bott ute..
Men man ska aldrig säga aldrig!
 
Grävlingen har jag visserligen inte sett något mer sen jag var på väg ut och skulle jaga bort det som jag trodde var grannens katt tills jag tittade en gång till och insåg att det var det inte..
Men blotta åsynen av mig kanske var tillräckligt eller så var det den grävlingen dom körde ihjäl i våras...
 
Nej nu ska jag pimpla i mig lite kaffe så jag kvicknar till och håller mig vaken sista stunden här och resan hem..
Även om det funkar rätt bra att skråla falskt till musiken på radion i bilen:D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0