Akuten x 3

Ja som rubriken säger så har jag varit till akuten tre gånger sen fredags kväll.. Jag är ju lite anti mot läkare och drar mig in i de sista innan jag åker men i fredags fick jag ge mig. Då hade jag haft svårt att andas sen torsdag natt och så fort jag gjorde ngt så höll jag på att svimma.. Även om jag fortfarande trodde när jag åkte att de bara var segt slem i bröstet.
Men nu tre vändor och tre inhalationer och massor med kortison senare faktiskt har insett att även jag kan ha fel.. Det var förkylningsastma och nån sorts inflammation i slemhinnorna i lungorna..
Så jag har fått kortisoninhalator och bricanyl och antibiotika och hostmedicin med morfin och luftrörsvidgande som jag ska ta nu ett tag framåt.
Jag kommer nog även bli kallad till lungröntgen för att kolla upp ordentligt så att det inte är nåt annat skit som typ bronkit eller nåt..
Suck är det inte lederna som spökar så är det lungorna.. Det verkarju stämma det här med att när man passerar trettio så går det bara utför:))
Men nu ska jag försöka sova så jag tar mig upp imorgon och kommer iväg till stan och apoteket och hämta ut mer medicin.
Godnatt på er alla!



Kommentarer
Sofia

Hoppsan Kerstin, fy sjutton. Eller hur varför skulle man få må bra nån gång? Hoppas du kryar på dig snabbt med hela apoteket hemma. Visst är det roligt med astma, fy sjutton. Många gånger som jag borde åkt in också men ibland går de ju över. Nåväl hoppas du kryar på dig och att det bara är något tillfälligt. Minns när jag hade lunginflammation och vänta Fanny, då fick jag gå fem gånger till läkare innan dom fatta att så fort jag hosta kändes de som att lungorna skulle explodera och ungen ploppa ut. 5 läkarbesök senare fick jag höra att jag haft/hade lunginflammation, dubbelsidig. Sköt om dig och krya på dig!! Kram

2012-09-02 @ 19:13:52
URL: http://www.kadima.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0