Kåtslag och försvunna ungar..

Ja alltså nu pratar jag inte om mig själv vad gäller kåtslaget:) utan vännens hanhund..
Igår var jag och kompisen in till stan för att promenera med bästa Lisa och hennes hund. Tanken bakom detta var att förena nytta med nöje, promenera med trevliga människor och samtidigt leta efter en försvunnen whippettik. Hunden såg vi aldrig till, Lisas hund hade mest tankar på parning med slisken i huvudet och Waldo ja han bara var.:)

Idag klev inte Elsa av bussen här hemma efter skolan så gissa paniken när jag kastade mig in, väckte Kerstin och Olivia och rusade ut till bilen med dom. Kör fort som ... till Österby för att hitta det försvunna barnet.. När jag nästan är framme vid skolan så ringer busschauffören och talar om att hon sitter på bussen med honom.
Hon hade glömt att hon skulle kliva av..
Gaaah jag blir knäpp.. Inte hjälper det att prata med henne heller och förklara hur viktigt det är att hon kliver av hemma.. Vad ska jag göra???
Jag vill ju att hon ska kunna ta ansvar efter ålder för att kunna växa men när sånt här händer så är jag inte så sugen längre..
Tips??



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0