Plocka svamp är inte alltid lätt..

Igår tog jag med mig Elsa och Olivia ut i skogen för att plocka svamp. Jag tänkte att det skulle va lite kul för dom att leta efter dessa små gula filurer men ack vad jag bedrog mig.. Det var kul första fem minutrarna sen börjades det fipplas med annat.
Elsa hittade en lång pinne som hon använde som käpp med resultatet att jag hade den där j-a pinnen i nyllet, i kläderna ja mest överallt där en pinne kan fastna eller göra ont.
Olivia hittade blåbär så sen var det dödsdömt att ta sig någonstans för hon skulle bara äta..:)
Så jag gav upp helt enkelt..men det blev tillräckligt mycke svamp så det gick att ha i biffstroganoffen:)

Ikväll är det dags för jobb igen och nu hoppas jag att min kropp tänker samarbeta veckan ut..
Så jag ska strax lägga mig och sova och det är lättare att göra det med trötta hundar.. Så jag tog hundarna och en påse och lulla upp i skogen, två flugor i en smäll liksom, hundpromenad och svampplockning:)
Det gick inte så bra...
Loke drog i kopplet som om ulven bet han i röven och Waldo for fram som en lurvig bulldozer överallt.. Försök se och plocka några svampar då..
Direkt omöjligt så det blev en skogspromenad bara, svampplockningen får vänta till en annan dag:)
Utan barn och hundar tror jag...



Kommentarer
Våran Lycka - mamma till Neo

BVC tyckte vi skulle vänta med de t efter torsdag. Men har ersättning hemma oxå i fall att.
Men hur mycket ska man blanda in åt gången i början? Tänkte om dem e känsliga i magen.
Man kan ju oxå pumpa för att ha koll på vad han får i sig har ju en hel del mjölk i tuttisarna. Svårt d där juh.

2012-09-17 @ 17:13:35
URL: http://varanlycka.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0