Det här med jul...

Är något jag lätt skulle kunna strunta i.
Stress, samma j-a mat flera dar i rad och hysteri över julklappar.

Man ska åka hit och dit och helst vara på flera ställen samtidigt.
Man ska vara glad och le och allt ska vara så uppstyltat jädra bra.
Varför??

Jag har tagit citodon varenda kväll i hopp om att kunna sova några timmar.
Stressen, flängandet och framförallt stillasittandet tar kål på mig. Värken blir så mycket värre, humöret sämre och allt känns bara skit.. Julmaten gör att min värk blir jobbigare och min kropp stänger ned del för del för varje dag som går. Idag vaknade jag med ilande värk i handlederna och tummarna, värkfrossa och skakningar i händerna..
Hur kul är det? Och så ska man åka bort och va trevlig... 
Hur lätt är det? De i min omgivning som kallas släkt och familj tror att allt bara är bra och jag kan hålla igång och göra samma saker jämt.. Men det går inte..
Jag lever med en varannan dag sjukdom som gör att vissa dagar är bättre än andra..
Men jag har också dagar som verkligen är skit!! Dom dagarna vill jag bara ligga kvar i sängen och inte prata med någon..
Idag har varit en sån dag men det är det ingen som märkt för jag är något av en expert på att dölja hur jag egentligen mår...

Nu tänker jag avsluta detta inlägg då jag mest bara är negativ så det är ändå ingen rolig läsning...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0