Vit jul, hyckleri och trams...

Idag är jag bitter..

Jag stör mig på att folk lägger ut statusar överallt om att de skrivit på för en vit jul..
Allt för barnens skull för julen är deras..
Jävla trams, är det någon skillnad på jul och andra helger eller?
Man kan väl ta ett glas vin eller en öl på julen lika bra som man gör det på en lördag. Har man däremot problem att hålla det på rimlig nivå då ska man nog ta sig en funderare och börja med ett vitt liv!
Jag har inte skrivit på fastän jag inte kommer att dricka något..
Men jag dricker ytterst sällan alkohol, i år har det hänt två gånger, men det är mitt val. Dels så förvärrar det min värk och sen är det inte värt att vara trött hela dagen efter. Jag föredrar att kunna kliva upp och vara pigg och umgås med mina barn istället för att gå runt och sucka och må dåligt..

Sen är det där med alla nuttiga statusar och foton och alla talar om hur underbart livet är nu när det är jul..
Eller hur? Allt är ju en sanning med modifikation...

I mitt hem är det för tillfället bara stress, sura miner, ungarna slåss och jag är sur för att gubbfan åker iväg och jagar istället för att vara hemma och hjälpa till.. Kattjäveln började köra julgransplundring kontra gnagning ca 5 min efter att granen var färdigklädd...kul...
Jag har fortfarande all mat kvar att handla, och nu pratar jag vanlig mat, inte något jädra julborstrams som bara blir gammalt för det är ändå ingen som äter det.
Jag måste fixa sista julklapparna och helst få undan tvättberget som snart får ett eget liv och slukar mig levande..

Så ja jag är bitter och ja jag hatar julen.
Och lägg ner allt jävla trams om vit jul!




Kommentarer
Åsatjofräs

Så jävla rätt. Bra skrivet!

2013-12-22 @ 10:12:19
Tommy

Sv: Iknow .. Jag försöker få tag på reumatologen, men inte det lättaste.

Jag har med skrivit ett inlägg om vit jul helvete. Trodde jag skulle få mer respons och att mamma maffian skulle koka, men inte.. ;)

2013-12-22 @ 19:13:32
URL: http://tommytott.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0