Höns& flatlössalva..

Vad man inte ska göra: gå in på det lokala Apoteket och köpa salva mot flatlöss, man ska inte heller tala om att det är till hönor.. Så nu har vi lärt oss det!

Nej saken är den att mina höns har fått benkvalster och bästa botet är Tenutexsalva (som råkar vara mot flatlöss) jaja nu är den inköpt och sitter på hönernas ben så nu ska de väl banne mig bli bra. Att smörja hönsben är en konst iaf om hönsen är motsträviga, den som håller dom tappar taget och det man använder är...en tandborste.. Det är som gjort för kaos men ikväll gick det över förväntan bra. Min lilla tama marankyckling som flyttat ut bestämde sig för att min axel var ett bättre ställe att sitta på än pinnen så de sista fyra kycklingarna blev smorda med den femte sittandes pipande i örat. Och tacksam som hon är för att hon får komma upp och mysa så passade hon på att skita på mig...tack...

Annars så har dagen varit lugn, min kropp har tillfälligt sagt upp sig. Jag kom lite i kläm eller hur man ska säga inatt på jobbet så det värker lite här och där.. Dementa, ilskna och stoora gubbar är inte att leka med.

Jag lider även av sömnbrist sen helgen då jag inte fått ihop så många timmar. Men nu ska jag hoppa i duschen och sen blir de sängen så kanske jag blir människa igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0