"Hurat", badbaljevärpning och försvunnen valp..

Ja idag så var det lite bråttom med att få hönshuset klart så när frukosten var avklarad så var det bara att klä på ungarna och gå ut.

Jag hade med såpavatten ut för ena vägredet skulle skuras rent eller som Olivia säger: "hura". Det slutade med att Olivia och Kerstin skurade redet(ja och allt annat) Elsa var i vägen eller var ute hos hönsen till deras stora (o)lycka..? Jag fixade stallströt och Mange kalkade klart väggarna.

Under tiden vi gjorde det så var två åsbohönor inne och rantade runt och kikade men den ena var mer högljudd och gick omkring och letade. Så jag ställde in en badbalja med halm för jag tänkte att de var värpnödiga och det var dom. Den ena hoppade glatt ner och stökade runt ett tag sen låg det ett ägg där:)

Waldo och Åhke huserade i hundgården under tiden för jag ville se om Åhke kunde komma ut någonstans.
När det var dags att gå in var han borta..!
Och vi ropade och tjoade och efter många om och men kom det fram en yrvaken Åhke under trappan in till hundhuset:) så nu är det fint i hönshuset , ungarna sover, hundarna sover och jag har bra program på tvn och en godispåse helt för mig själv:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0