Midsommar=jobb...

Jo så är det ju när man jobbar inom vården, inget ledigt på storhelger då inte...
Tur att det är bra betalt åtminstone..
 
Idag har vi varit till Tobo och dansat runt stången (inte jag) och lyssnat när farsgubben min spelat dragspel.
Det blev även lite köp av lotter och Kerstin vann en jättefin rosa filt med fjärilar och Elsa fick grand slam.. 1a pris!!
En stor korg med cider och färsk ananas och chips, godis mm..
Behöver jag tala om att hon var nöjd?:))
 
Själv gjorde jag dagens mig och försökte mig på att dricka kaffe ur pappmugg, ståendes.. Gick inte så bra för just då skulle självklart mina händer balla ur och jag hällde ur halva muggen med skållhett kaffe på mig själv.
Och det är på gott och ont att ha nedsatt känsel för värme och kyla för vid såna här tillfällen så känner inte jag att det gör ont vilket leder till mindre brännskador varje gång..
 
Så jag hoppas innerligt att neurologen hör av sig fort om mitt nervtest som jag gjorde. Jag vill veta vad som är fel på mig! Det är inte roligt att ha mer eller mindre ont jämt och vet dom vad det är så kan jag ju få mediciner för det.
Oavsett diagnos så sätter jag mig inte i ett hörn och gråter det är jag alldeles för tjockskallig för..haha..
Envishet varar längst och så länge jag kan gå hyfsat så ska jag fortsätta med mitt liv som det är idag.. Berikat med familj, djur, jobb, vänner och mina underbara promenader med nära och kära..
 
Men nog om sånt nu..
 
Ha en jävla bra fortsatt midsommar så återkommer jag när det hänt något kul..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0