Skrindåkning med Waldo!

Det här är livet!

Lyckan av att få arbeta med en hund på ett annorlunda vis och att båda tycker det är kul, i det här fallet var vi fler:)

Nej men så är det faktiskt för bara ett par veckor sedan så hade jag gett upp iden om att någonsin lyckas med min träning med Waldo.

Jag var less på att aldrig komma ur mina gamla träningstankar och sätt och det rullade ofta på i samma gamla banor.. Men så kände jag: Gör om och gör rätt.

Jag satte mig ner och tänkte igenom det jag lärt mig av Kerstin som är uppfödare till Waldo och började lägga upp en strategi i huvudet för min träning.

Nu när jag tränar eller är ute så tänker jag alltid till en extra gång innan jag gör något och banne mig det fungerar så bra!

 

Vill ni veta vad jag pratar om så gå in och läs om Dogmanship.

Titta samtidigt på de underbara filmerna med Kerstin och hennes vackra hundar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0