Livets val...

Ja det här med att veta vad man ska bli när man blir stor är inte alltid så lätt..
Jag visste när var 16 att jag skulle bli mjölkpiga och gå och lalla i en lagård någonstans..
När jag var 21 fick jag tänka om för jag fick någon underlig kontaktallergi.
Men jag ville ju vårda och ta hand så då blev det vården istället och just äldreomsorgen för jag älskar att jobba med gamla människor. De besitter så otroligt mycket fakta om hur det var förr som man inte läsa sig till i några böcker på biblioteket eller googla sig till..
 
Och nu 11 år senare så jobbar jag fortfarande inom äldrevården och jag älskar det lika mycket men min sjukdom börjar sätta lite kuggar i hjulet så att säga och nu måste jag börja tänka på att skola om mig igen.
 
Vad ska jag bli nu? Vad VILL jag jobba med nu?
Jag gillar att hålla på med siffror och lösa knepiga problem. Jag gillar att hitta lösningar på saker och använda hjärnan.. Så nu ska jag söka till ekonomiassistent och administrations utbildningen..
Det får bli en helomvändning från det jag gjort förut helt enkelt..
 
Vet ni vad ni vill bli när ni blir stora? Jobbar ni med det idag?


Kommentarer
Våran Lycka

Jag vill bli rik;)

Ingen aning faktiskt skulle oxå vilja byta yrke helt men t vad??

2013-09-27 @ 07:38:23
URL: http://varanlycka.blogg.se/
Tommy

sv: Tack så mycket, det värmer verkligen :)

2013-09-27 @ 16:40:44
URL: http://tommytott.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trissmamman.blogg.se

Om livet som mamma åt tre tjejer i småbarnsålder, ett gäng djur av alla de slag och en man som jag inte drar jämt med alla dagar..

RSS 2.0